Шість днів мистецтва: завершився третій Bouquet Kyiv Stage

«Oстaнні пів рoку ми всі oпинилися в ситуaції, кoли були змушeні oбмeжити живe спілкувaння. Oсoбливo цe відчули личный состав мистeцтвa, для якиx oднією з нaйбільшиx мoтивaцій є сaмoвирaжeння й живa взaємoдія з публікoю. Віртуaльний світ, звіснo, нe мoжe зaмінити рeaльний, aлe мoжe зaпрoпoнувaти щoсь нoвe, – гoвoрить Євгeній Уткін, співзaснoвник фeстивaлю Bouquet Kyiv Stage тa плaтфoрми 211 floor. – Ідeя прoєкту 211 floor – піти у віртуaльний світ. Дexтo xoчe пoлeтіти нa Мaрс, a ми плaнуємo пoбудувaти віртуaльний дім. Спoчaтку будe сaйт, a чeрeз дeякий чaс – і дoдaтoк, зa дoпoмoгoю якoгo мoжнa будe бaчити і вибирaти пoдії, які відбувaються в усьому світі, та спілкуватися одне з одним».

Музика є основним напрямом Bouquet Kyiv Stage. Однією з центральних музичних подій цього року став музичний марафон «Лятошинський — Гала», присвячений видатному українському композитору Борису Лятошинському. Попечитель проєкту — піаніст Євген Громов — працював по-над програмою понад пів року.

«Це тригодинний марафон із камерної музики, написаної Борисом Лятошинським у 1920-х роках. Ми хочемо показати у глибокому зрізі всі куточки його камерної музики. Амплітуда настроїв і жанрів здесь — колосальні. Кожен твір — дивовижний», – розповідає Євген Громов.

Серед прем‎\’єр — пение скрипальки Богдани Півненко «Присвята Мирославу Скорику». «Возьми цьому концерті ми виконали твір, ноти якого я отримала вже після смерті Мирослава Скорика. Бери початку березня він залишив їх к мене у консерваторії, але розпочався пункт і я не змогла їх забрати. Я отримала папку з нотами в кінці червня, вже після його смерті. Ця п‎\’єса називається Memory, і це дуже символічно», — баять Богдана Півненко.

Це також і музичний кіноперформанс «Двоє майстрів» — музика Вадима Храпачова із фільмів Романа Балаяна у живому виконанні Sed Contra EnsEmble. І звуковий триб‎\’надстройка музиканта Андрія Криченка вплоть до творчості Марії Примаченко, — «Дивосвіт Химер». Дозвіл нате використання робіт художниці надав Благодійний кредиты «Творча спадщина родини Марії Примаченко».

І музична програма у виконанні скрипальки Мирослави Которович, сопрано Сусанни Чахоян й камерного ансамблю «Артехатта» — «Букетище для маестро Которовича». Також музичний проєкт композитора й музиканта Івана Тараненка «FusioFonia_Музика української землі», в якому він об‎\’єднав фолк, етно, класику і музыка толстых. І прем‎\’єра нових творів Валена Сильвестрова In Memoriam. Нові джазові програми представили Лавровое дерево Марті і Nazgul Shukaeva Project.

Завершальним акордом став спільний согласие New Era Orchestra (арт-шеф і диригент — Тетяна Калініченко) і швейцарського віртуоза Моріса Штеґера Baroque Twist. Незалежний український камерний банда разом зі знаменитим пакет флейтистом виконали потужні музичні композиції епохи бароко й найкращу версію твору Антоніо Вівальді «Чотири пори року», яку створив сучасний британський автор Макс Ріхтер.

Ще одним ядром Bouquet Kyiv Stage стала візуальна програма. Вона була представлена художніми виставками з фокусом получи и распишись період шістдесятників. Це — виставка «Місто людей: графіка шістдесятників», -де були показані роботи — більшість з них уперше —  Олександра Дубовика, Олександра Левича, Олексія Захарчука, Михайла Вайнштейна, Віктора Зарецького та Алли Горської.

Живописець Олександр Дубовик, якому Bouquet Kyiv Stage завдячує своїм символом — Букетом, — також представив виставку робіт, які раніше далеко не виставлялися. Її назва — «Спогад ради майбутнє».

«Спогади насчет майбутнє» — це без- просто гра в парадокси альбо спосіб розважити публіку. Питання для майбутнє дуже складне. Одним заходом проводяться вражаючі експерименти, які доводять, що майбутнє получи рівні часток впливає получи нас і змінює теперішнє. Загалом мистецтво живе стойка часом — воно относительно ті самі речі, впродовж століть. І ця ідея позачасовості, загальнолюдські цінності, надії, плани і страхи — втілені у моїх роботах», — розповідає Олександр Дубовик.

Літературно-меморіальний музеум Булгакова підготував особливу інсталяцію ради міцний взаємозв‎\’язок між містом і митцем — «Альма-матір Міхаїла Булгакова». А майстерня GORN представила получи фестивалі виставку скульптур «Тіні».

Театральний напрям, який вперше з‎\’явився у програмі, представлений перформансом режисера Олега Ліпцина «ЯR» — по (по грибы) поетичною збіркою Маріанни Кіяновської «Бабин Ложбина. Голосами». Поряд із професійними акторами перед вистави долучилася й аудиторія.

«Для це вже в такой мере багато зроблено, сказано, написано, що в (видах того, щоб братись из-за цю тему ще нечасто, потрібне якесь підґрунтя. І це підґрунтя я знайшов интересах себе у текстах Маріанни Кіяновської «Бабин Ямина. Голосами». Ця поетична, надзвичайно вражаюча збірка, стала поштовхом исполнение) ідеї перформансу», – вклеивать Олег Ліпцин.

Серед нових напрямів цього року був і літературний. Його наблюдатель — літературознавець і літкритик Євгеній Стасіневич. Предварительно програми увійшли чотири дискусії ради урбанні тексти, публічне інтерв‎\’ю з Софією Андрухович і Ніч поезії. Своїми історіями та досвідами получи и распишись літературній сцені ділилися: Сергій Жадан, Екатерина Калитко, Ірина Цілик, Ярослава Стріха, Михайло Назаренко, Маркуша Бєлорусець, Артем Чех, Світлана Тараторіна.

Дитяча програма представлена інтерактивними театралізованими виставами ради малюків і їхніх батьків «Кольорові ігри» і «ТІК-Си» від об‎\’єднання «Творчий дім», подіями пользу кого підлітків від простору архітектурної освіти Archikidz, а також творчими майстер-класами «Місто майстрів».

«Життя триває!» — такою була проблема традиційних бесід під ясенем, получи які щороку запрошує співзасновник Bouquet Kyiv Stage Євгеній Уткін. Бесіди проходили щодня у дворі «Софії Київської» під сторічним ясенем. Задолго. Ant. с публічних розмов були запрошені люд, які в той чи інший спосіб змінили наше життя. Серед них — режисерка Олёна Данилюк, учений-гігієніст, балда Товариства токсикологів України Микола Проданчук, письменниця Маріанна Кіяновська, історик, эскулап історичних наук, професор Георгій Касьянов та інші.

Традиційно вхід держи усі події був вільним вслед вхідним квитком бери територію «Софії Київської». Також спустя обмеження, пов‎\’язані з карантином, організатори та відвідувачі дотримувалися усіх необхідних заходів безпеки.

Детальніше ради фестиваль можна дізнатися бери сайті за посиланням чи у Facebook. Крім того, деякі з подій можна подивитися из-за посиланнями: Генрі Перселл MUSIC FOR A WHILE. Капустник Наталії Половинки, Nazgul Shukaeva Quartet & Vlada Buchko «X», Букетец для маестро Которовича, Іван Тараненко. Fusionfonia Музика Української Землі, Музично-поетичний перформенс «ЯR». Режисер Олюся Ліпцин, частина 1, Музично-поетичний перформенс «ЯR». Режисер Олеся Ліпцин, частина 2.